INFOBREV – April 2024

Vi håper alle nyter at våren er i anmarsj, for nå er den nye hverdagen her😊 Vi har kommet oss gjennom en tøff vinter med mye snø og høye kostnader med snørydding for borettslaget.

Borettslaget har fått nytt asfaltdekke på parkeringsplassen, men det er et stort behov for nytt asfaltdekke også på gangveiene. Brorparten av disse er Moss kommune sitt ansvar. Styret jobber opp mot kommunen slik at utbedringer snart skjer, men vi hindrer ikke noen i å sende inn melding til Moss kommune sin meldingstjeneste der det er mulig å påpeke utbedringer det er behov for. Universell utforming mangler og hvis eldre med rullatorer, folk i rullestol eller guttungen på sparkesykkel ramler, så ligger det an for skader og slitelaget er kommunens ansvar.

Generelle trivselstiltak

For at det skal fungere så godt som mulig i borettslaget ber vi om at andelseierne plasserer avfall der det er ledig plass i søppelcontainere. Det er også viktig at pappkartonger brettes flate, og ved behov skjæres i mindre biter, også om man er den første som kaster i en tom dunk. Det blir fort fullt. «Luft» krever mye plass, og er til hinder for de som kommer etter deg.

Til de som ønsker å kaste større gjenstander enn hva som passer i noen av boksene så er dette deres eget ansvar å frakte til avfallsplassen.

Styret prøver hele tiden å oppgradere området for økt trivsel. Det har blitt nytt malingsstrøk både på lekeplass og en del oppganger. Alle dører i rekkehus er byttet, nye inngangsdører i blokker og utskiftning av røykluker på taket startes i disse tider. Styret har stor tro på at dette kan spare borettslaget for store summer, det samme for andelseieren, da varmen ikke lenger vil blåse rett ut av blokkene. Så er det flere ting styret ønsker å få til, men den økonomiske situasjonen tilsier at nå må det bremses før ytterligere tiltak gjøres.

Dyrehold

Til alle som har dyr i borettslaget så minner styret på at dere har underskrevet en avtale som skal holdes. Hvis dere har dyr og en slik avtale ikke er underskrevet så er det et ikke lovlig dyrehold iht ordensreglene.

Hvis brudd på avtalen så kan styret trekke tillatelsen tilbake.

Styret minner om dette fordi det er viktig at regler blir fulgt, da de er lagt for å skape mest mulig trivsel for alle i borettslaget. Første bud for økt trivsel er å plukke opp etter hunden sin.

Vedtekter

Det kommer nye vedtekter etter ekstraordinær generalforsamling.

Dugnad

Det vil også i år bli dugnad med ekstra kontainere.
Årets dugnad er fra fredag 10. mai til mandag 13. mai. Alle oppmuntres til å bidra med det de kan.

Feiing, luking, raking er alltid fint om blir gjort. Mye gjøres jo av vaktmester, men det er fint å treffe naboen etter vinteren også.

Nyt våren og sommeren og ta vare på hverandre😊

 

 

 

Styrets sammensetning:


Styreleder: Tor-Erik Bjurstrøm, leder@obrl.no, 412 92 121
Sekretær: Anders Kyvik, post@obrl.no, 918 39 186         
Parkeringsansvarlig: Chris-André Aakre, parkering@obrl.no, 940 72 102

Økonomiansvarlig: Fredric Nygård, faktura@obrl.no
1.vara: Karin Moane                                                                   
2.vara: Cecilie Johansen                             


Generelle henvendelser til styret skal så langt det er mulig rettes per e-post.  Felles adresse til styret er post@obrl.no

Vi har også en egen postkasse for «manuell» levering av post til styret ved styrerommet.

Dersom det er akutte saker som vannskade, forsikringsskader, brann eller annet skal selvfølgelig nødetatene kontaktes først, deretter styret. I slike saker kan henvendelser også skje per telefon til styrets leder.

Styret, 24.04.2024