God sommer!

Ved ordinær generalforsamling 10. mai 2021 ble det valgt nytt styre i borettslaget. Det nye styret er nå konstituert og har følgende ansvarsoppgaver/kontaktinfo:

Det nye styret består av:

Styreleder:                            Tor-Erik Bjurstrøm               leder@obrl.no

Sekretær:                              Anders Kyvik                        post@obrl.no

Økonomiansvarlig:              Fredric Nygård                     faktura@obrl.no

Parkeringsansvarlig:           Chris- Andre Aakre              parkering@obrl.no

1.vara (møtende):                Karin Moane Johnsen

2.vara:                                   Cecilie Johansen

Generelle henvendelser til styret skal så langt det er mulig rettes per e-post. Felles adresse til styret er post@obrl.no. Denne administreres av sekretær og fordeles til de aktuelle styremedlemmene.

Dersom det er akutte saker som vannskade, forsikringsskader, brann eller annet skal selvfølgelig nødetatene kontaktes først deretter styret. I slike saker kan henvendelser også skje per telefon 973 06 923. 

På borettslagets nettside www.oreasenborettslag.no finner du relevant informasjon om borettslaget. Denne siden når du også ved å gå inn på www.obrl.no. Vi håper andelseierne bruker denne siden for å komme i kontakt med styret, eller når dere trenger informasjon. Her ligger blant annet vedtekter og ordensregler samt kontaktskjema til styret. For å forenkle styrets arbeid og sikre at relevant informasjon kommer frem er det ønskelig at kommunikasjonen gjøres skriftlig. Dersom du ikke betjener elektronisk kommunikasjon kan også borettslagets postkasse ved styrekontoret benyttes.

Det nye styret er godt i gang med oppgavene, og ønsker å gjøre en best mulig jobb for borettslaget. Allikevel ber vi om forståelse for at det er mye å sette seg inn i nå i starten. Dersom du har ønsker, innspill eller spørsmål til styrets arbeid tas disse gledelig imot på vår epostadresse, eller via kontaktskjema på nettsiden.

Styret kommer både til å jobbe fra styrerommet, men det vil i likhet med tidligere også bli arbeidet mye hjemmefra. Etter hvert ønsker vi å ha faste tider der vi kan møte dere på styrerommet. Ved disse anledningene er det både mulig å komme innom for en prat eller en kopp kaffe, eller avtale et møte med styret. På grunn av restriksjoner vedr. nærkontakt, rens av flater etc. har vi ikke startet dette ennå, men håper at vi kan starte opp i løpet av høsten.

Styret ønsker dere alle en god sommer!

STYRET, 20.07.2021

 

På baksiden av dette arket finner du flere korte informasjoner

om hva det arbeides med i borettslaget nå.

 

INFORMASJON OM AKTUELLE SAKER I BORETTSLAGET

 

 

EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING

Det er tidligere uttalt ønske om ekstraordinær generalforsamling. Denne ble imidlertid utsatt, da det ikke var mulig å gjennomføre denne på grunn av pandemien. Det nye styret har som mål å gjennomføre en ekstraordinær generalforsamling til høsten hvis situasjonen tillater, og behovet for dette foreligger. For å sikre at din sak kommer opp på generalforsamlingen ber vi om at denne sendes styret. Dersom du allerede har vært i kontakt med styret om en sak, ber vi allikevel om at denne sendes inn på nytt slik at saken kan oppdateres i forhold til aktuelt standpunkt.

Det vil bli sendt ut egen påminnelse om frist for innsending av saker til generalforsamling.

EL-BIL LADING

Å få til El-bil lading er noe det nye styret jobber med å få fortgang i. Vi jobber med å få frem tilbud og løsninger slik at konkrete forslag med tilhørende kostnadsramme kan legges frem for behandling på generalforsamling. Tidligere mottatte tilbud vil bli reforhandlet. På grunn av ferieavvikling mv. vil det kunne ta noe tid før disse er mottatt.

RENSING AV KANALER I BLOKKER OG REKKEHUS

Det siste arbeidet med rensing av kanaler blir gjennomført i løpet av august. Det mangler tilgang i totalt 16 boenheter. Disse vil bli varslet av firmaet som skal utføre arbeidet. Dere må selv gi beskjed hvis oppsatt tidspunkt ikke passer. Dette er helt avgjørende hvis de skal klare å få avsluttet denne jobben.

Dersom det avdekkes avvik/feil på kanaler eller andre montasjer som er utenfor standard vil aktuelle andelseiere bli kontaktet for å utbedre dette.

RADONMÅLING

Arbeidet med radonmåling og oppsetting av radonvifter ble utført før ferien. De siste viftene er montert og vil bli igangsatt like over ferien. Etter at dette arbeidet er utført håper vi at radonnivået i borettslaget vil være på et akseptabelt nivå.

GARASJEPORTER

Det har vært, og er, en del utfordringer med garasjeportene i borettslaget. Det nye styret har gjennomført service og tilstandsvurderinger av disse og det viser seg at de nå har nådd en slik alder at reparasjoner er uforholdsmessig dyrt og at det dermed er mer aktuelt med utskiftning. Dette er også et arbeid som krever innhenting av anbud, vurdering av anbud og innhold i avtaler. Arbeidet er igangsatt og vi venter flere anbud inn i løpet av sommeren. Dersom alt går bra håper vi å kunne bestille nye porter i løpet av september. Aktuelt leveringstidspunkt vet vi dessverre ikke på nåværende ti