INFOBREV ØREÅSEN BORETTSLAG HØSTEN 2021
God høst!
Høsten er nå i gang og det ser ut til at koronarestriksjonene for
denne gang er opphevet. Dette betyr at vi i større grad kan begynne
å leve som normalt. Allikevel oppfordrer styret andelseierne til å ta
hensyn til hverandre, og være ekstra varsomme dersom man har
symptomer på sykdom.
Styret behandler innkomne saker fortløpende og klargjør de som
trenger styrebehandling for dette. Slik det nå fungerer møtes styret
fysisk en gang per måned, men gjennomfører også digitale møter
dersom prekære saker krever dette.
På de neste sidene finner dere informasjon om de pågående
sakene i borettslaget.
Styret arbeider nå med forberedelser til ekstraordinær
generalforsamling. Styret ser det som hensiktsmessig å få inn
saker fra beboerne tidlig. For å unngå møter som trekker ut i «det
uendelige» ser styret det som nødvendig å vurdere å fordele
generalforsamlingssaker over flere ekstraordinære
generalforsamlinger høsten 2021/våren 2022.
Styret ønsker dere alle en god høst!
SNØRYDDING VINTEREN 21-22
En ny snøryddingsavtale er nå på plass og skal sikre at også de
områdene som kommunen ikke måker er ferdig måkt før kl. 08.00
om morgenen. Målet med den nye avtalen er at alt skal bli måkt og
klargjort kort tid etter snøfall og helst før arbeidsdagens start.
Allikevel vil man kunne oppleve at dette er senere ferdig dersom
snøfallet kommer sent på kvelden/natten. Fordelen med dette er at
parkeringsplasser da blir måkt på formiddagen, noe som gjør at de
også kommer til mellom parkeringsplassene.
RENSING AV VENTILSJONSVIFTER
Rens av ventilasjonsvifter er i sluttfasen. Det er rundt 10 leiligheter
som gjenstår og som avsluttes denne måneden dersom alt går
etter planen. Dersom du venter på arbeid i din leilighet, eller ikke er
tilgjengelig når dette skal gjøres setter styret pris på snarlig
tilbakemelding om dette.
RADONMÅLING
Arbeidet med radon er ferdigstilt for denne gang. Dersom du ikke
er blitt kontaktet for at det skal utføres tiltak i din andel er dette
fordi målt verdi er lavere enn den anbefalte grensen for tiltak (100
Bq). Der verdiene har vært høyere er det igangsatt tiltak. Flere
steder er dette allerede ferdig. Tilt tross for at tiltak nå er gjort vil
fremtidige målinger fortsette med jevne mellomrom.
GARASJEPORTER
Nye garasjeporter er bestilt og blir installert om kort tid.
Leveringstidspunkt avhenger av produksjonstid og nødvendig
transport. Disse skal fungere på samme måte som de
eksisterende, men noe tilpasning/oppstartsutfordringer må
påregnes de første dagene etter installasjonen.
PARKERING I LAGET
Når det gjelder parkering på borettslagets eiendom så er dette
restriktivt. Alt fungerer så mye bedre når alle følger reglene som
gjelder for borettslaget. Følg vedtekter og ordensregler som ligger
på www.obrl.no.
EL-BIL LADING
Styret har vurdert tilbud fra ulike leverandører av El-billadning i borettslaget.
Vi har nå en konkret leverandør som har levert et tilbud som vil dekke
borettslagets behov på en god måte. Dette vil bli lagt frem på en
ekstraordinær generalforsamling så snart denne er klar for gjennomføring.
EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING
Det er planlagt en ekstraordinær generalforsamling i løpet av
høsten. I tillegg til saker fra styret gis andelseierne anledning til å
sende inn saker til behandling på generalforsamling.
Frist for å sende inn saker til generalforsamling er 24.10.2021.
For å begrense omfanget av den ekstraordinære
generalforsamlingen forbeholder styret seg retten til å utsette
saker som tidligere har vært behandlet på generalforsamling eller
ikke krever umiddelbar behandling til en senere generalforsamling i
borettslaget.
VEDLIKEHOLD AV UTEAREALER
Styret prøver å oppgradere et velstelt borettslag med klipping av
hekker og busker, men oppfordrer andelseiere til å stelle i sin hage
slik at vi alle for et mest mulig trivelig borettslag.
STENGNING AV UTEVANN
Nå er det høst og i uke 41 blir utevannet stengt for vinteren. Dette
har det blitt sendt ut et eget informasjonsskriv om. For de av dere
som bor i rekkehus, og har egne utekraner ber vi også om at dere
stenger disse for å unngå lekkasjer og/eller skader i løpet av
vinteren.
AVFALLSHÅNDTERING
Alle oppfordres til å flatpakke pappen sin slikl at alle får lik
mulighet til å kaste sitt papp- og papiravfall. Har du mye avfall tenk
på dine naboer og lever i stedet avfallet på vår lokale avfallsstasjon
på Solgård Skog.
Styrets sammensetning:
Styreleder: Tor-Erik Bjurstrøm leder@obrl.no
Sekretær: Anders Kyvik post@obrl.no
Økonomiansvarlig: Fredric Nygård faktura@obrl.no
Parkeringsansvarlig: Chris- Andre Aakre parkering@obrl.no
1.vara (møtende): Karin Moane Johnsen
2.vara: Cecilie Johansen
Generelle henvendelser til styret skal så langt det er mulig rettes
per e-post. Felles adresse til styret er post@obrl.no. Denne
administreres av sekretær og fordeles til de aktuelle
styremedlemmene.
Dersom det er akutte saker som vannskade, forsikringsskader,
brann eller annet skal selvfølgelig nødetatene kontaktes først
deretter styret. I slike saker kan henvendelser også skje per telefon
973 06 923.
På borettslagets nettside www.oreasenborettslag.no finner du
relevant informasjon om borettslaget. Denne siden når du også
ved å gå inn på www.obrl.no. Vi håper andelseierne bruker denne
siden for å komme i kontakt med styret, eller når dere trenger
informasjon. Her ligger blant annet vedtekter og ordensregler samt
kontaktskjema til styret. For å forenkle styrets arbeid og sikre at
relevant informasjon kommer frem er det ønskelig at
kommunikasjonen gjøres skriftlig. Dersom du ikke betjener
elektronisk kommunikasjon kan også borettslagets postkasse ved
styrekontoret benyttes.